Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under maj 2010

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 22:15


Ukraina "Sweet People" Alyosha


Martin: Ukraina, nej, nej, nej. Detta är väldigt dåligt, hon sjunger jättedåligt att jag får ont i öronen av det. Nej, det blir en 0. 0 poäng (0 points)

 

Torbjörn: Här är min hat låt nummer ett. Ukraina skickar sitt sämsta bidrag någonsin. Låten består av en sångerska som sjunger en hemsk låt med nasal röst. Hon sjunger hemskt och man hör inte vilket språk det är som sjungs och man hör verkligen inte vad det är som sjungs. 0 poäng. (Texten är även väldigt dålig har jag kollat upp) 0 poäng (0 points)

 

 


Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 22:05


Azerbajdzjan "Drip-Drop" Safura


Martin: Azerbajdzjan provar på igen med svenska låtskrivare, eftersom Arash blev så lyckad framgång med en tredjeplats ifjol. Idoljuryns ordförande Anders Bagge har delskrivit låten och låten är ok, men den påminner om Serbiens vinnarlåt från 2007, ”Molitva”, i början av refrängen. Final blir det nog, men väl där har man ingen aning om det blir flipp eller flopp. En svag 2. 2 poäng (2 points)

 

Torbjörn: Detta var ett riktigt lågvatten plåster av Anders Bagge. Låten är väl okej men texten är sjukt dålig. Safura sjunger helt okej men gör låten väldigt dåligt. Om Rihanna gjorde denna skulle det bli en succé. Jag tror varken väst eller öst uppskattar detta eftersom det finns ingen känsla eller själ i låten och därför får den 1 poäng. Skicka något nationellt istället! 1 poäng (1 point)


Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 21:57


Sverige "This is my life" Anna Bergendahl


Martin: Den stora skrällen Anna Bergendahl som överraskade oss ifjol i Idol med sin fantastiska röst och att hon skulle vinna Melodifestivalen året efter, det trodde nog ingen förutom Alexander Bard (vann 80 000 kr på henne som vinnare). ”This Is My Life” är en ”cover” av Islands vinnarlåt från ifjol ”Is It True?” som kom tvåa ifjol av den unga Yohanna.

Låten var nog den bästa balladen att skicka till ESC, men jag själv höll på Salem Al Fakir i finalen och är inget fan av låten som är inte tillräckligt bra. Kan bli fisk eller fågel i tävlingen, och jag har känslan att finalen kanske inte blir för Anna Bergendahl även om hennes röst lyfter låten. En svag 3. 3 poäng (3 points)

 




Torbjörn: - Eurovision Song Contest kommer bli ett rekord år för Sverige om vi tar oss till final. Men problemet är att vi troligtvis inte kommer komma till final. Resten av Europa vet inte vem Anna är och utan Anna är låten 0 poäng. Fast nu har vi Anna och därför ger jag en stark 2a. Jag tycker att Anna Bergendahl var ett helt okej val av Sverige men låten "This is my life" borde inte ens varit med. 2 poäng! 2 poäng (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 21:49


Schweiz "Il pleut de l'or" Michael von der Heide


Martin: - En fransk schlagerdänga av Michael Von Der Heide, och den är helt ok, men final? Nja, då måste det finnas ett bra shownummer och nästan REGNA guld på scenen, för musikmässigt händer det inte så mycket. En 2. 2 poäng (2 points)

 

 Torbjörn: Med Schweiz var jag tvungen att spana in liveframträdandet eftersom hala låten hänger på det. Jag tycker att låten är en svag 3a. Liveframträdandet som jag såg var faktiskt helt värdelöst, eftersom det händer verkligen ingenting precis om låten. hmm. Jag tror inte på final p.g.a framträdandet så den får en stark 2a. 2 poäng (2 points)


Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 21:40




Danmark "In a moment like this" Chanée & N'evergreen


Martin: - Danmarks låt som ratades av den svenska Melodifestivalen, och den är en bra låt helt klart. Men jag känner igen låtens struktur och påminner om ett 90-tals låt som jag inte kan namnet på. Men låten ger jag nog en stark 3, med bra show kan det räcka till final. 3 poäng (3 points)

 

Torbjörn:

Danmark har snott en känd Tina Turner slinga och under hela låten är man sur över att man inte kan komma på vilken låt det kommer från. Refrängen är helt värdelös faktiskt, eftersom man under hela låten jämför låten med Tina Turner. Jag ger en stark 2a igen. Den här låten lyfter aldrig. 2 poäng (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 21:29



Israel "Milim" Harel Skaat


Martin: Ännu en ballad i tävlingen, men den tilltalar mig inte. Den går i samma tempo hela tiden och det händer inget sångmässigt. Tråkigt… En stark 1. 1 poäng (1 point)

 

Torbjörn: Harel Skaat sjunger bra men som ballad är låten en enda stor pina att lyssna på. Hans röst framhävs inte på något bra sätt och han tar egentligen aldrig i ordentligt i balladen. Därför lyfter den aldrig. Men för en väldigt vacker text och bra piano-spel får den en stark 2. 2 poäng (2 points)

 

Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 21:24


Armenien "Apricot Stone" Eva Rivas


Martin:Armeniens låt är fin, men lite återhållsam och slätstruken. Men finalen borde det bli för låten, för konkurrens är inte mördande bra i tävlingen. En stark 2 blir det från mig. 2 poäng (2 points)

 

Torbjörn: Armenien skickar ett bidrag som är riktigt dåligt. Det låter som Nederländernas bidrag år 2008 fast ännu sämre. Hon sjunger helt okej men det hjälper inte ett bidrag som redan är helt slätstruket. 0 poäng Hon hamnar absolut i finalen men får en dålig placering. 0 poäng (0 points)


Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 20:54


Litauen "Eastern European Funk" InCulto

 

Martin:Semifinalens två första låt är en ironi låt från Litauen, som är det enda baltiska land som inte har vunnit tävlingen. Det gör de inte i år heller, den här låten är till och med sämre än Rysslands låt. Musikmässigt dåligt. En 0. 0 poäng (0 points)




Torbjörn: Litauens bidrag är helt galet precis som Eurovision Song Contest. Man tröttnar på låten efter några sekunder och därför kommer låten att inte hålla. Låtens enda chans är om de gör en väldigt rolig show på scenen. En stark 1a. 1 poäng (1 point)


Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se