Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under november 2011

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 november 2011 10:57

Vilken är er favoritsida för nätpoker? Själv, spelar jag inte poker på nätet, men här kan ni hitta alla olika pokersidor. Det finns väldigt många risker med att spela poker och jag antar att det är en orsak till att vissa människor inte spelar poker på nätet. Finns det någon här som har vunnit någon stor summa på nätet? Prova gärna på nätpoker men tänk på att ni kan fastna i ett spelberoende.


 Jag har ju som sagt bara vunnit 250 kronor på triss en gång. Poker vore kul att prova fast tippning är lite mer min grej. Det får bli lite tippning under EM nästa år.(Gick ganska bra förra gången under VM)

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 november 2011 10:00

Slösseri med pengar verkligen. Skitdålig film eller nej nu var jag lite hård. Första 15 minuterna var den bra, men sedan blev den bara för mycket. - Hälsningar Farbrorblå



Av Torbjörn S. Brandhill - 11 november 2011 08:00

Nu har jag hyllat Moa redan, men "Idol 2011 Moa - i vardagsrummet" har väl inte undgått någon? 

374 325 views på Youtube. Väldigt bra klipp. Lite illa att de filmade från fel vinkel, men annars väldigt bra. - Hälsningar Farbrorblå


Av Torbjörn S. Brandhill - 10 november 2011 20:04

Nästa offer i min nya "serie". Detta är bland det sämsta jag har hört också. Alla Paris Hiltons musikvideor är barnsligt självömkande. Pinsamhetsfaktorn är väldigt hög när jag ser på dina videor. Om hon kan sjunga? Tveksamt, det låtar iallafall inte särskilt bra. Autotune-at like hell! Paris Hilton gör allmänheten en tjänst och ställ dig aldrig i en studio igen! - Hälsningar Farbrorblå


Av Torbjörn S. Brandhill - 10 november 2011 14:00


1. EU kostar en fruktansvärd massa pengar.
Sverige betalar in ungefär 26 miljarder kronor till EU netto. 26 miljarder är mycket pengar men man måste ställa detta mot: De 12.5 miljarder vi får tillbaka i stöd, Den ökade handeln och de demokratiska fördelarna som det innebär av en gemensam politik. m.m Ser man i det långa loppet tjänar Sverige in sin medlemsavgift flera gånger om. Detta vill dock Folkpartiet göra med EU:s budget:

"Reformera och modernisera EU:s budget kraftigt, med mindre pengar till jordbruk och regionalstöd och mer till forskning, infrastruktur, klimatåtgärder, brottsbekämpning och utrikespolitik." taget från Folkpartiets hemsida.


Fler förklaringar kommer.

 

2. Sverige är det enda EU-land som tar emot flyktingar.

 

3. Efter EMU-inträdet har priserna på dagligvaror gått upp enormt i

medlemsländerna!


4. Med öppna gränser för arbete kan alla komma till Sverige och arbeta, så vi förlorar jobb. 


5. Lissabonfördraget kommer att göra Sveriges riksdag helt tandlös.


6. EU har, eller håller på att bygga upp, en egen armé.

 

 

7. Snart kommer vi även att få betala EU-skatt, bredvid den statliga, kommunala och landstingsskatten.


8. EU:s nya utrikesminister kommer att styra Sveriges och hela Europas utrikespolitik.


9. EU bygger bara handelsmurar och handlar bara inom sina egna gränser, inte med omvärlden.


10. EU är bara en diskussionsklubb som aldrig tar beslut. I Bryssel är det mycket snack och lite verkstad.

 

Bloggtoppen.se" href="http://www.bloggtoppen.se/">Blogg listad på <a href=Bloggtoppen.se" border="0" /> bloggping www.farbrorbla.bloggplatsen.se - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 10 november 2011 12:00

Det kan inte vara så att den kristna moralismen ska bestämma över människors analytiska förmåga. Det har länge varit detta som styrt sexköpslagen, men själv har jag känt att människor faktiskt har öppnat sina ögon de senaste åren. Då man har sett att införandet av sexköpslagen var fundamentalt diktatorisk, eftersom man inte tog kontakt med de berörda i frågan. Låt nu inte ett försvarande av moralismen smula sönder den naturliga sexualiteten. Sex är något naturligt som människor håller på med och det är bara att acceptera att det är på det sättet. Vill dock inflika att jag kan acceptera att vi har kvar sexköpslagen om vi i så fall ändrar lagen och istället särskilja mellan frivilliga och ofrivilliga överenskommelser. Däremot ska vi vara tydligare och hårdare mot trafficking! - Hälsningar Farbrorblå

Av Torbjörn S. Brandhill - 10 november 2011 08:00

Här är några av kommentarer från aftonbladets sida:

"

"Visst är det fantastisk med fritt tänkande människor. Bard imponerade åtminstone på mig och grattis igen Alex till en underbar show."


"Alexander Bard är bara helt underbar!! Vilken härlig och fri människa han är, helt suverän!!"


"Man må tycka vad man vill om Bard, men han står för vad/vem han är, det har han min fulla respekt för!

ÅÅH, så man är en hora om man delar med sig av sitt liv? Höll med honom tills han sa det.."


"hallå the ood kommer från Doctor who inte Star wars !!!!! kolla era referenser"


Jag vet att du skiter i dessa kommentarer Alexander Bard, men tydligen så hatade inte "trollen" din medverkan i Schulman Show. Personligen tycker jag att det var ett väldigt rogivande program. Kolla in det ni som inte har sett det: http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article13884068.ab - Hälsningar Farbrorblå


Självklart, chockar Bard med att säga lite kontroversiella saker om Hitler... 

Av Torbjörn S. Brandhill - 9 november 2011 21:22

Jag dör nästan när jag hör den här låten. Hur usel är inte denna? Riktigt dålig! Har knappt hört något sämre. Ingen artistkarriär för dig Carolina Gynning. Tänkte inleda en liten ny grej nu bloggen då jag lägger upp olika usla låtar eller sångare. Personer som egentligen borde ångra att de ens satt en fot innanför en studio. 




Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se