Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under april 2012

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 13:26


Valentina Monetta - The Social Network Song (OH OH -- Uh - OH OH)


Martin: 0 poäng, snälla vad dåligt! (0 points)


Torbjörn "Farbror Blå": Låter var lite rolig när Facebook fanns med, men när ordet ”facebook” försvann dog hela låten. Jag hade gett en etta om de hade haft kvar facebook. 0 poäng! (0 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2012 13:20


Martin: De förstör låten med fiolen. 1 poäng (1 point)


Torbjörn "Farbror Blå": Detta är irriterande likt något annat. Känns som om vi har backat 30-40 år. Det är gjort så extremt många gånger förut. Ett lyckopiller som man dock tröttnar på efter halva låten. Ett poäng (1 point)

Av Torbjörn S. Brandhill - 22 april 2012 21:35

Nej, det handlar inte om att EU skulle vara det värsta som har hänt Sverige, utan snarare hur farligt EU kan vara. Jag
efterlyser mer EU-kritik från Sveriges sida. EU är en union som på många sätt skulle kunna vara destruktiv för Sverige. Så sent som för bara några dagar sedan hörde vi om att snuset kommer nog att förbjudas helt. Varför opponerar vi inte? Vi i Sverige borde plocka fram våra inre franska bönder oftare gentemot
EU:s förslag. Varför ska EU bestämma över hur Sverige gör i detta avseende?

Ett tillförslag som skulle kunna vara skadligt: http://feber.se/webb/art/173933/nytt_eufrslag_krver_att_ehandl/
Ett förslag som kräver att e-handlare har en "riktig" butik. Mycket märkligt förslag. Förslaget är ett bakåtsträvande utvecklings hatande förslag. Jag säger som i länken: ”Ska vi backa in i framtiden?”

Diskuterade med en person igår om vad han tyckte om folkpartiet och han svarade
såhär: ”- Folkpartiet är bra, men lite för EU-kåta.” I nästa mening tyckte han
att folkpartiet skulle vinna mycket på att vara mer EU-kritiska. Jag tror att
hela Sverige skulle vinna på det. De politiska partierna i Sverige borde åtminstone
vara mer EU-intresserade. När det gäller intressepunkten tycker jag att folkpartiet sticker ut som ett bra alternativ. Alla Sveriges politiska partier borde tänka på att man inte är fientlig bara för att man är kritisk! (Det är inte själva unionen, som egentligen är farlig)

-  Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 22 april 2012 15:27

Jag var i Stockholm för väldigt länge sedan. Om jag ska gissa var det för ungefär 10 år sedan då jag var på Gröna Lund. Minnena från den vistelsen är mycket bleka och sjukt fokuserade vid detaljer.


Det finns en massa saker som jag skulle vilja se i Stockholm, som till exempel: riksdagen. (ganska obvious) Har funderat flera gånger på att åka på flera olika evenemang eller möten i Stockholm, men det har inte blivit av. Från några tyska vänner fick jag höra utlåtandet: ”- Det är en fantastiskt vacker stad.” En konstnär skulle nog inte hålla med, men Farbror Blå är beredd att hålla med. Det är mycket vackert på bilder med allt vatten i och runt Stockholm. Fast ”världens vackraste stad” - skriver jag inte under. Överlag är det mycket märkligt att använda sig av uttrycket "världens vackraste", eftersom det inte är ett sakpåstående. 


Men hur stort är Stockholm? Ja, statistik brukar variera väldigt wikipedia säger: Folkmängd tätort: 1 372 565 invånare (2010-12-31) Area: 381,63 km² Det kan man jämföra med Köpenhamn som har 1 213 822 invånare (1 januari 2012)


Jag får helt enkelt längta till dess jag har besitter ett körkort som öppnar friheter och möjligheter för min fysiska befintlighet och mina psykologiska drivkrafter. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 21 april 2012 17:48

"In early November 2011, Alexander Bard came to Strelka Institute and, as part of the Citizens as Customers research theme, gave a lecture «The Global Empire — Benefits, Power and New Philosophy for the 21st Century»." - http://www.youtube.com/watch?v=taREoWZEb7o&feature=related He is indeed not the only philosopher in Sweden. We also have: Bengt Brülde, Per Bauhn, Torbjörn Tännsjö, Ingemar Hedenius (dead) etcetera. - Greetings Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 20 april 2012 20:24

Jag "Farbror Blå" sjunger Celine Dions "To Love You More". Hoppas det är bra med er. Här kommer musikklipp med mig. - Hälsningar Farbror Blå


 

Av Torbjörn S. Brandhill - 18 april 2012 18:45



 



 

Martin: Svenska i Eurovision är trevligt. Lite som ett glas vatten helt okej. Stark 2 poäng. (2 points)








 

Torbjörn ”Farbror Blå”: Härligt med svenska i Eurovision! Lite märkligt dock att det inte är Sverige som sjunger på svenska. Låten är fin och stillsam. Den sticker ut och är ganska ensam med sitt stuk i år. Problemet är dock att har man hört början så har man hört hela låten. Svaga 3 poäng (3 points)

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se