Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under november 2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 november 2014 07:15


Anna Kinberg Batra är inte någon person som jag är särskilt förtjust i för tillfället, men har ändrat mig när det gäller Annie Lööf och det har varit en långprocess. Jag började gilla Annie Lööf mer och mer från att hon svarade på min fråga live under en telefonkonferens. Jag märkte att hon verkligen hade en bred kunskap och hon gav ett väldigt bra svar på min fråga. För övrigt grejar jag med en ny Youtube-video. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 november 2014 05:53

Ett bra tips om du har tänkt tippa är att inte använda unibet. Unibet är uttryckligen skit. Du får överföra precis hur mycket du vill och hur ofta du vill men du kan bara göra ett uttag per dygn. Det är skit och nästan stöld. De vill att du ska ha kvar pengarna på kontot så att du spelar bort pengarna genom att omsätta pengarna igen. Det är otroligt dåligt och om inte det är skit så vet jag inte vad som ska kallas skit. Unibet borde skämmas något otroligt för den värdelösa regeln. Ni visar att det som ni är intresserad av är inte att göra några spelare rika utan ni är bara intresserade av att tömma folk på pengar. Ja, jag är förbannad trots att jag har vunnit pengar under den här helgen. En tippningshelg då jag har vunnit runt 1600 kronor. En bra helg utan att vara fantastisk. Jag var så otroligt nära många gånger. Jag var särskilt nära i fredags, men det gick plus och det måste man vara nöjd med. Men att det ska behöva ta 24 timmar innan jag kan göra ett uttag från unibet är skit. Ni borde verkligen skämmas! Varför har ni ett sådant system när flera andra sidor har ett mycket bättre och mer gynsamt system för spelaren? Spelare ska verkligen få veta vilket värdelöst system som ni har. Det kanske är så att spelare vinner sällan på er sida och därför aldrig upptäcker den delen av er sida. Men här har ni mött på en som upptäcker sådant direkt. Ett stort HEJDÅ till Unibet. Det blir dags för mig att hitta någon annan bra sida för mina spel. Visst, nu lär jag nog inte spela på ett tag. ;) Idag ska jag gå på en föreläsning på tyska. Det ska bli intressant att se om jag kan hänga med. Det blir verkligen en utmaning. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå"

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 november 2014 16:28

Jag har tippat matcherna idag och igår var jag extremt nära. Om jag hade haft rätt vilket jag var nära tre gånger igår hag jag vunnit ungefär 3000 kronor. Nu får vi se hur det går. Jag tror att det blir svårt för Sverige ikväll. Om du inte kan se matchen kan du live streama matchen här: http://www.ifeed2all.eu/watch/298554/1/watch-montenegro-vs-sweden.html - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 14 november 2014 07:25

Comotovi har kommit med en ny video: Check it out. Det som hon säger om Facebook är så sant. Varför har inte Facebook tänkt på det? 



#youtube #Comotovi #Facebook

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 november 2014 21:48


Jag läser upp en dikt på tyska som heter "Kann man mit einem Loch im Herzen leben?" Det är en egenskriven dikt och naturligtvis har jag svenska undertexter/subtitles i videon om du inte kan tyska. Prenumerara på min Youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 november 2014 01:48


Brandhill singing Loreen's Euphoria.

Av Torbjörn S. Brandhill - 9 november 2014 17:24

Det är fantastiskt att vara i Tyskland när det är 25 år sedan Berlinmurens fall. Här är en länk till en av de ceremonier som man håller här i Tyskland: 

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3008861&utm_medium=sharing&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se


Det är en söndag, vilket gör att man inte har allt för mycket firanden utan man har en del ceremonier runt om i landet. Jag har hört flera intressanta tal om hur man har gått vidare och enats igen. - Hälsningar Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" 

Av Torbjörn S. Brandhill - 9 november 2014 06:32


HEEEY! When you have chips, but nothing to dip 'em in - don't give up. To help you out, we decided to try some of the combinations out...


We tried the following dips:

1. Cinnamon & sourcream

2. Cocoa & sourcream

3. Tabasco mix & sourcream and

4. Polkagris (minyt) & sourcream....


Follow us on Twitter!

www.twitter.com/comotovi

www.twitter.com/farbrorblas

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se