Farbror Blå * Brandhill

Inlägg publicerade under kategorin Fotbolls-EM 2012

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 juni 2012 19:49

  1-2  


Martin 14 - 10 Farbror Blå


Martin: Jag tippar att Tyskland vinner med 3-0.


Farbror Blå: Jag tippar att Danmark kommer att göra åtminstone ett mål mot Tyskland. 3-1.

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 juni 2012 17:14

 1 -0  


Martin: Jag tippar att Polen vinner med 2-1.


Farbror Blå: Jag är inte helt säker men behöver ta in och därmed tippar jag att Tjeckien vinner med 2-1. Båda har varit bra, men ingen av dem har visat att de verkligen vill gå vidare. Det är nu det gäller.

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 juni 2012 17:12

  1-0 


Martin 14 - 9 Farbror Blå


Martin: Jag tippar att Ryssland vinner matchen med 3-0. Grekland har inte någon chans mot Ryssland.


Farbror Blå: Polen må varit en stoppkloss för Ryssland, men jag tror på dem. 2-0 seger för Ryssland.

Av Torbjörn S. Brandhill - 16 juni 2012 13:11

  Då var Fotbolls-EM slut för Sverige och det leder till att vi istället kan inrikta oss på att Ukraina ska fria Julia Tymosjenko. EM kommer absolut inte att lösa dessa problemen i Ukraina, men EM kan åtminstone lyfta frågan. Det är dock ingenting jag har sett någontin av hittills. EM är en underbar folkfest som dessvärre inte får dölja det mörka i Ukraina.


Jag tycker det är bra att Tymosjenkos dotter trycker på. - Hälsningar Farbror Blå



 

Julia Tymosjenko

Av Torbjörn S. Brandhill - 15 juni 2012 17:43

    - 


Martin 13 - 8 Farbror Blå


Martin: Jag tippar att Frankrike att Frankrike vinner med 2-1 även om det vore kul ifall Ukraina tog poäng.


Farbror Blå: Jag tror att Ukraina kommer att ta ett poäng mot Frankrike. De kan till och med vinna om de spelar som de gjorde mot Sverige. 1-1

 
Av Torbjörn S. Brandhill - 14 juni 2012 18:45

   4  -  0   


Martin: Jag tippar att vi får en riktig storseger idag. Spanien vinner matchen med 4-0


Farbror Blå: Jag går helt på vad min hjärna säger och tippar att Spanien vinner matchen med 3-1. Irland inledde matchen mot Kroatien mycket bra, men föll pladask i den andra halvleken.

Av Torbjörn S. Brandhill - 14 juni 2012 18:39

 


Martin 11 - 7 Farbror Blå


Martin: Jag tippar att Italien vinner matchen med 2-1.


Farbror Blå: Jag är tveksam. Kroatien imponerade i den första matchen och tror därför att de vinner med 2-1.

 
Av Torbjörn S. Brandhill - 13 juni 2012 19:07

 1- 2


Martin 9-5 Farbror Blå


Martin: Jag tippar att Tyskland vinner matchen med 2-1.


Farbror Blå: Inget av lagen imponerade i första matchen. Holland måste verkligen prestera bra i den här matchen

, minst ta poäng. Tyskland tror jag dock tar hem matchen med 2-1.

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se