Farbror Blå * Brandhill

Inlägg publicerade under kategorin Eurovision Song Contest 2010

Av Torbjörn S. Brandhill - 26 maj 2010 22:14


Martin: Äntligen en up-tempo låt i denna semifinal och vilken bomb! Den låten kommer att spelas mycket på diskoteken ute i Europa. Ett disco/trance låt och killen kan sjunga bra. Men ett problem finns med låten, den finns knappt ens refräng, väldigt mycket oh. Har aldrig så mycket oh i en låt. Dock med bra shownummer kan det kanske bli en vinnare av tävlingen. En stark 4. 4 poäng (4 points)




Torbjörn: Bulgarien skickar ett väldigt oväntat bra bidrag. Detta är ett riktigt farligt bidrag. Om de gör ett liveframträdande med riktigt bra dansare kan detta bli årets vinnare. Det enda som talar emot denna låten är att den fungerar nog inte två gånger och tappar nog därför flera röster i finalen . Jag gillar att han sjunger på bulgariska och det är en väldigt fartig låt som jag gillar. 4 poäng 4 poäng (4 points)


Av Torbjörn S. Brandhill - 26 maj 2010 22:07


Irland "It's For You" Niamh Kavanagh


Martin: Åter en låt som har svenska låtskrivare, men den är inte så bra. Niamh Kavanagh vann för Irland 1993, men comeback i ballad format tilltalar mig inte. Ger nog en 2. 2 poäng (2 points)

 

Torbjörn: Irland gör en så kallat "sverigebidrag" De skickar en artist som har vunnit ESC förut men med en sämre låt. Låten är en sämre version av hennes fina vinnarlåt "In your Eyes" från 1993 års ESC. Hon sjunger bra men låten håller inte. Hon går till final men får bara en stark 2a av mig. 2 poäng (2 points)


Av Torbjörn S. Brandhill - 25 maj 2010 23:08

 

Våran lista:

  • 1. Slovakien 6 poäng
  • 2. Moldavien 6 poäng vidare
  • 3. Malta 6 poäng
  • 4. Island 6 poäng vidare
  • 5. Finland 5 poäng
  • 6. Vitryssland 5 poäng vidare
  • 7. Albanien 5 poäng vidare
  • 8. Lettland 4 poäng
  • 9. Polen 4 poäng
  • 10. Belgien 4 poäng vidare
  •  

    (Tänk på att det var studioversioner och våran åsikt som uttrycktes) Under kvällen när vi poängsatte gick 6 av min familjs låtar vidare. (Vi la ihop poäng och gav poäng mellan 0-5 poäng precis som jag och Martin gjort på min blogg. Vi gav inte heller samma poäng under kvällen som på bloggen men självklart inte det ska det inte vara! Dags igen på torsdag och vi kommer sätta fortsättningen av poängsättningen i morgon. (av andra semifinalen och finalbidragen)

     

    Resultat (Låtar som gick vidare)

    Moldavien

    Ryssland

    Serbien

    Bosnien Hercegovina

    Belgien

    Albanien

    Grekland

    Portugal

    Vitryssland

    Island

     

    Av Torbjörn S. Brandhill - 25 maj 2010 20:08

     


     

    Nu börjar det äntligen och nu blir det poäng givning med Martin och min familj. Vi får se om min och Martins topp tio går vidare. (Fast vi kommer poäng sätta ikväll igen fast inte på bloggen) VI kanske ändrar oss. Vi får se!

    För er som inte vet när går så är det klockan 21:00 ikväll SVT1

     

    Här är min och Martins topp tio i semifinal 1

     

    1. 1. Slovakien 6 poäng
    2. 2. Moldavien 6 poäng
    3. 3. Malta 6 poäng
    4. 4. Island 6 poäng
    5. 5. Finland 5 poäng
    6. 6. Vitryssland 5 poäng
    7. 7. Albanien 5 poäng
    8. 8. Lettland 4 poäng
    9. 9. Polen 4 poäng
    10. 10. Belgien 4 poäng

     

    Av Torbjörn S. Brandhill - 15 maj 2010 23:48

    Avatar såg jag precis och jag tyckte den var väldigt bra. Jag kommer skriva en recension i morgon om avatar. Du är det dags för advance spel!


    Här kommer Maltas bidrag från ESC 2003, innan jag säger vilken placering den kom på vill jag veta vilken placering tycker ni den är värd mellan 1a och 26 plats.


    Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 22:32


    Slovenien "Narodno Zabavni Rock" Roka Žlindre & Kalamari


    Martin: HAHAHAHA, å detta är så dåligt, påminner om Kroatiens bidrag för några år sen. Nej, en 0. Detta är nog det sämsta bidraget i tävlingen. 0 poäng (0 points)

     

    Torbjörn: Slovenien skickar Österrikisk musik blandat med slovensk rock eller? Låten är hemsk och de går absolut inte till final. Håller med 0 poäng och detta är nog det sämsta bidraget i år. 0 poäng (0 points)

     

    Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 22:27


    Rumänien "Playing with Fire" Paula Seling & Ovi


    Martin: Rumänien skickar ett bra popdisco låt med härligt pianospel. Men då båda sångarna inte passar bra ihop, när de sjunger tillsammans. Tjejen överröstar killen i låten. Men jag ger nog en 3 och ser gärna dem i final. 3 poäng (3 points)

     

    Torbjörn: - Rumänien skickar ett bra bidrag med ganska dålig text men melodin är helt okej. Jag tycker om pianospelet fast jag tycker att hon inte borde ta de höga tonerna. Hon är mycket bättre än honom. Refrängen är det bästa med låten och jag ser dem gärna också i final. En stark 3a. 3 poäng (3 points)



    Av Torbjörn S. Brandhill - 13 maj 2010 22:21


    Nederländerna "Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie)" Sieneke


    Martin: Holland kör med en dansbandslåt som skulle funka i Dansbandskampen, men final blir det inte. En 1. 1 poäng (1 point)

     

    Torbjörn: Nederländerna skickar ett bidrag på det fulaste språket i Europa. Sångerskan ser ut att vara 10 till 20 år äldre än vad hon är. Låten gör mig glad oh hon hade vunnit dansbandskampen med denna låten. Låten har en trall vänlig melodi och den går att lyssna på. Jag tror absolut på en final eftersom det är en av få låtar som man blir berörd av. 4 poäng får den av mig. Alla kan relatera till glädje men låten har absolut ingen chans i finalen. 4 poäng (4 points)


    Fråga mig

    100 besvarade frågor

    Omröstning

    Vet du vad en frivilligcentral är?
     Ja
     Nej

    Bidra till bloggen

    Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

     

    Swisha till: 070-2870484

    Det här är jag

         

    Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

     

    Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

    https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

     

    Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

     

    Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

     

    Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

     

    Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

     

    Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

     

    Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

    https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

     

    Här är jag med i radion: 

    P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

     

    I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

    Sök i bloggen

    Translate my blog

    Besökare

    Kategorier

    Tidigare år

    Arkiv

    Ranka blogg

    bloggtopplista free counters
    Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se