Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under juli 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 30 juli 2013 18:26

Jag har läst två kapitel av boken "The greatest show on earth" och det är verkligen en bok som jag rekommenderar. Den går igenom väldigt bra bevisen för evolution. Så läs den så slipper vi fler kommentarer som den här i evolution-/ religionsdebatten:  "Jag har aldrig naturligt sett en fisk föda en groda." Man ramlar av stolen när man läser ett sådant inlägg i debatten...



- Hälsningar Farbror Blå



 
Jag hört hört en massa positivt om det här stället. Det är något som jag rekommenderar.
 
 
 
Åhléns är en butik som har ett bra och intressant utbud men det är inte något jag personligen besöker särskilt ofta.
 
 
Av Torbjörn S. Brandhill - 28 juli 2013 11:03

Jag har läst två böcker under mina två veckor i Kroatien och Tyskland: "Processen" av Franz Kafka och "I denna stilla natt" av Mari Jungstedt. Processen var mycket bra och framför allt väldigt diskussionsvänlig, vilket jag värdesätter. Jag hade enbart läst första kapitlet och slutet på boken tidigare i olika utdrag under högstadiet och gymnasiet. Det är en mycket komplicerad, men läsvärd roman i Kafka-stil. 


Mari Jungstedts bok var en stabil och intressant kriminalroman som växte på slutet, vilket hennes böcker ofta gör. Jag ogillar kriminalromaner och deckare i vanliga fall, men Jungstedts böcker slingrar sig fram väldigt snyggt. Mina nästa två böcker blir "Den allvarsamma leken" av Hjalmar Söderberg och "Den inre kretsen" av Mari Jungstedt ;) - Hälsningar Farbror Blå


 
Jag har genom åren hört väldigt olika saker om det här stället. En del avgudar det och en del har tyckt att bemötandet har brustit. Det blir 3 solar.
 
 
Av Torbjörn S. Brandhill - 27 juli 2013 13:52

Nu är jag hemma igen efter två veckors utlandssemester. Det har varit väldigt skönt i Kroatien och Tyskland. Nu idag blir det mest att ta det lugnt samtidigt som jag själv ska uppdatera mig om vad som har hänt m.m Det finns en hel del roliga saker att greja med nu när jag är hemma. Jag återkommer om hur själva semestern var med bilder etc. Nu vet ni i alla fall att jag är tillbaka. ;) - Hälsningar Farbror Blå




 
Ett riktigt bra bemötande får man av personalen vid Kalmar tandvård. Jag har inte själv fixat tänderna där, men har träffat personalen.
 
 
Av Torbjörn S. Brandhill - 12 juli 2013 13:13

Jag fick en väldigt lustig kommentar för några dagar sedan som jag nästan är tvungen att publicera och diskutera här på bloggen. Det kommer jag dock bara göra om det visar sig att det inte var någon engångsföreteelse. Fortsättningen följer. :) ;) Vissa kommentarer är obetalbara, men också omöjliga att bemöta. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 10 juli 2013 18:27

Fortsättning på ämnet avkriminalisera cannabis. Detta är en fråga som behöver lyftas mycket mer i Sverige. Vad jag tycker vet ni redan sedan tidigare, men jag vill lyfta denna fråga i samverkan med Luf Kalmar m.m - Hälsningar Farbror Blå 


Av Torbjörn S. Brandhill - 9 juli 2013 20:54

Ted Goldberg som vi i Luf Kalmar bjöd in för inte sålänge sedan i Kalmar. Här är ett intressant klipp från Centrum för Narkotikavetenskaps seminarium i Almedalen 2013. - Hälsningar Farbror Blå


 

Av Torbjörn S. Brandhill - 7 juli 2013 10:28

Annie Lööf tio upp flera frågor inom miljöpolitiken som är väldigt viktiga och talet tyckte jag var bra. Hon var lite väl monoton, men annars fick hon fram sina punchlines riktigt bra. Hon tryckte till Löfven ordentligt med Palme-citatet . Ett tal i almedalen reser ingen opinion nämndvärt, men hon sänkte nog inte partiet heller. Löfven är det dags för idag nu då. Han har också en del att bevisa. Jag får hoppas att jag inte somnar av hans slumriga röst... - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 6 juli 2013 14:44

Det är upp till bevis Annie Lööf. Dags att visa vad du går för. :) Björklund höll för övrigt ett intressant tal igår, men ett retoriskt dåligt tal. - Hälsningar Farbror Blå

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se