Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under oktober 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 24 oktober 2013 19:51

Årsmöten för Liberala ungdomsförbundet i Kalmar län samt
Liberala ungdomsförbundet i Kalmar kommun
 
Tid och datum: Tisdagen den 22 november klockan 11:00
Plats: Folkpartiets expedition, Kaggensgatan 40 C i Kalmar
 
 
Välkomna på LUF:s årsmöte! Ta chansen att träffa likasinnade liberaler, och att vara med och påverka politiken i Kalmar län i en liberalare riktning. Vi kommer också välja ny styrelse i föreningarna.
 
Vi bjuder på fika.
 
Har du några frågor? Kontakta Pontus Ydström, ordförande: ydstrom1@gmail.com eller Torbjörn S. Brandhill: zeulots@hotmail.com 

- Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 21 oktober 2013 22:40

 

 I am an atheist and I have an answer to the question: Who/What created God? Do you have any answer to the question? - Greetings Farbror Blå

 #religion #atheism #God 

Av Torbjörn S. Brandhill - 21 oktober 2013 20:43




Gabriel Alares idoldeltagare i år skrev Rysslands bidrag "What If" som blev femma i årets Eurovision Song Contest. Han var med på scenen och körade bakom Dina Garipova. Det betyder att jag såg honom, eftersom jag var på plats i arenan, men hade ingen aning om vem han var. Jag har själv sjungit in en cover på låten och tycker att det är en helt okej ballad. Mitt omdöme som jag skrev förra året inför Eurovision Song Contest 2013 var:

 Farbror Blå: Betyg 2. Putin-styre värnar och ber om fred. Vad vackert av dem. Nej, det är helt klart pinsamt av Ryssland att sjunga om fred och kärlek till andra människor. Där var det sagt. Låten är en säker, tydlig ballad som påtagligt visar var den står. Vi som lyssnar förstår ganska fort vart sångerskan är på väg. Det är fint med trygghet, men jag känner att ballader borde ha en explosionseffekt eller en beröringseffekt, vilket den här låten helt klart saknar. Passion kan inte komma från enbart trygghet. (2 points)

Gabriel själv om "nyheten": http://www.expressen.se/tv/noje/idol-gabriel-skrev-eurovisionbidrag/

Av Torbjörn S. Brandhill - 20 oktober 2013 18:28

 

Här är ett klipp där jag är 15 år och sjunger låten Fight från Eurovision Song Contest 2007. Jag är det är lite synd att inspelningen inte är så bra, men tonen på slutet är helt underbar. Vad tycker ni inte det? Det är väldigt kul att ha kvar i alla fall och jämföra med hur det låter idag till exempel. Jag gillar framför allt att engelskan har blivit något bättre. ;) - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 19 oktober 2013 21:23

 

Skolan är verkligen något som har påverkat mig. Det har funnits flera lärare, men en lärare har inspirerat mig något alldeles extra. Personen i fråga är min före detta tyska lärare och finska lärare. Det var och är en eldsjäl som jag kan fråga om vad som helst än idag. Jag vet att om det är något som jag behöver hjälp med så ställer hon upp direkt. Två citat från henne som jag alltid kommer ihåg är: "Jag är en resurs åt er hela livet", "Det här är sista gången vi ses nu, men allra sista gången är när jag inte finns längre". Detta är en människa som viger sin själ i yrket lärare och ger eleverna 150 % av sin passion för språk. När vi hade finska använde vi, tränade vi fyra språk samtidigt: finska, svenska, tyska och engelska. Vilken kurs har du använt fyra olika språk och verkligen grötat ner dig i de olika språkens skillnader? Det är en tid som jag aldrig glömmer. Den tiden och läraren kommer alltid att finnas kvar i mitt minne och hjärta. Tack för din passion och allt som du har gett mig. - Hälsningar Farbror Blå 

Detta är ett sponsrat inlägg

Av Torbjörn S. Brandhill - 19 oktober 2013 20:31


Me Farbror Blå is singing Birds Anouk from ESC 2013. It is a livecover which I recorded with my iPhone. This is my blog: http://www.farbrorblas.blogspot.se You are fantastic Anouk! Love you. #Anouk #Eurovision #ESC2013 #Netherlands #Birds



 
Väldigt bra, kvalitet på cafet och hotellet. Gott kaffe och smakliga kakor.
 
 
Av Torbjörn S. Brandhill - 13 oktober 2013 21:37

I recorded when I sang at home one day. I am singing High on Love Reidun Sæther. It is not a perfect recording.


#musik #sång #Mesinging

 
Det är ett härligt och modernt café som tilltalar mig väldigt mycket. Sitta där i hörnet är riktigt avslappnande
 
 
 
Ett café som har egentligen bara en enda kvalitet: Det är centralt, men själva ställer tilltalar mig inte riktigt.
 
 
 
Spotify är riktigt bra. Det är inte likt mig att ge 5 solar, men spotify har blivit mycket bättre när det gäller att gynna smalare artister. Det ger även mer rent ekonomiskt för artister.
 
 

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se