Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under april 2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 22:55


Det brukar alltid höra till att jag bjuder på ett klipp där jag sjunger, då Inför Eurovision Song Contest drar igång på bloggen. Här är därför två klipp. - Hälsningar Farbror Blå Eurovision är nästa vecka. Tagga nu då!


Bjuder på lite klassiskt: 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 18:09


Albanien - (Hersi - One Night's Anger) 


Martin: Betyg 1. Hon har en bra röst, men låten håller inte.  (1 point) 


Farbror Blå: Betyg 2. Hon har en bra röst men låten är väldigt märklig. Det är rösten som håller upp hela bidraget. Jag får lite Nightwish-feeling när hon sjunger. Men live på eurovision-scenen utan en hel orkester blir det inte lika häftigt. (2 points)


Jörgen: Betyg 1. En bra röst men låten och videon är inte särskilt intressant.  (1 point)


Totalt: 4p


#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 17:53

 


Island - (Pollapönk - No Prejudice) 


Martin: Betyg 1. Kan inte ta till mig detta. Det är riktigt dåligt. (1 point) 


Farbror Blå: Betyg 1. Det är svårt att såga en låt när den har ett sådant viktigt budskap. Musikaliskt är det inte uselt och låten har en viss lätthet. Det känns som Bolibompas garageband och det har ingenting på en eurovision-scen att göra. (1 point)


Jörgen: Betyg 0. Så dåligt.  (0 points)


Totalt: 2p

 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 17:40



Sverige - (Sanna Nielsen - Undo) 


Martin: Betyg 2. Är skeptisk när det gäller Sveriges låt i år. Det är en dålig Celine Dion-låt. Låten behöver ett riktigt starkt liveframträdande för att kunna funka i Eurovision. (2 points) 


Farbror Blå: Betyg 2. Sverige skickar ett kallt bidrag som lyckades vinna den sämsta melodifestivalen sedan 2005. Resultatet i eurovision hoppas jag blir bättre än hur det gick 2005… Sanna är proffsig men låten bygger väldigt konstigt och det är väldigt ovant att höra Sanna sjunga surt. Hon gör det bra men det kan inte bli mer än en tvåa för mig. Är otroligt besviken över årets melodifestival. (2 points)


Jörgen: Betyg 1. Jag tror inte alls på det här. Det här är Sannas sämsta bidrag i melodifestivalen någonsin. Det tilltalar inte mig. En etta ska det ändå bli.  (1 point)


Totalt: 5p

 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 17:30


Estland - (Tanja - Amazing) 


Martin: Betyg 2. Lite trallvänlig melodi i låten, men refrängen är svag. Det inspirerar inte utan det är just okej. (2 points) 


Farbror Blå: Betyg 2. Euphoria-light som aldrig riktigt lyfter. Hon sjunger helt okej och man rycks med i början av refrängen men det lyfter aldrig. Arenan blir glad när början av refrängen kommer men sen tröttnar man. Det känns nästan lite som en demolåt. Jag tror att det är en låt som växer live dock. (2 points)


Jörgen: Betyg 2. Den här är lik Robins låt som Sverige tävlade med förra året . Den lovar mycket i början men klarar inte av att leva upp till dessa löften. (2 points)


Totalt: 6p

 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 17:17


Armenien - (Aram MP3 - Not Alone)  


Martin: Betyg: 3. Den sticker ut från mängden och är modern. Jag tror att Armenien vinner igen. Låten är ingen personlig favorit men den kan nog tilltala väldigt många. (3 points) 


Farbror Blå: Betyg: 2. Armeniens bidrag är en billig version av Skyfall. Nästan ett plagiat där de enbart har lagt till några beats. Jag tror inte heller att detta kommer att fungera live. Dramatiken i detta bidrag finns nästan bara i videon som i sig är ganska snyggt gjord måste jag erkänna. Sångaren är inte närheten av Adeles känsla och dramatik. Detta är inte övertygande. (2 points)


Jörgen: Betyg: 1. En ooriginell låt som inte imponerar. Detta kommer inte att fungera live. En etta kort och gott. (1 point) 


Totalt: 6p

 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 29 april 2014 17:14



Lettland - (Aarzemnieki - Cake to bake)  


Martin: Betyg: 0. Det här är ingenting för mig. Flumlåt (0 points)


Farbror Blå: Betyg: 1. Musikaliskt är det riktigt dåligt. Men jag blir lite uppiggad av den. Jag kommer ihåg låten direkt och då måste den få en etta i alla fall. Kan även ge tipset att faktiskt lyssna på vad det är de egentligen sjunger. Det finns ett politiskt budskap gömt långt inne i den där texten. (1 point) 


Jörgen: Betyg: 0. Den låten har ingenting i den här tävlingen att göra. (0 point) 


Totalt: 1p

 

#Eurovision #ESC2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 april 2014 16:48

Rösta för ett säkrare och friare Europa - Hälsningar Farbror Blå #därförfolkpartiet

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se