Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under november 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 28 november 2013 01:20

Just nu, kan jag inte sova så tänkte blogga lite för att fördriva tiden. Igår vann jag 5000 kr på roulette, vilket var helt otroligt. Den här vinsten förändrar ingenting, det kommer ändå att bli en "billig månad" fram till jul. Det är ett experiment som startade från och med idag. Experimentet går ut på att man ska försöka hålla nere kostnader så mycket som möjligt, vilket förhoppningsvis leder till att man synliggör sina mönster. Vi följer en massa mönster och vi kan bara bryta mönster som vi känner till. Så... vi får se hur det går. Det lär bli svårt oavsett på grund av att det är jul, även om jag inte har så många att köpa till. ;) Jag vet vad jag önskar i julklapp redan förresten, men det låter jag få vara ett tag. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 27 november 2013 15:49

En ny serie är igång på LUF Kalmars blogg, där man/vi intervjuar olika politiker, politiskt sakkunniga och andra politiskt intresserade personer. Den första intervjun är med Berne Klysing (FP) ordförande i Folkpartiet Mörbylånga: http://lufkalmar.blogspot.se/2013/11/luf-kalmar-intervjuar-berne-klysing-fp.html - Hälsningar Farbror Blå (Mörbylånga är den kommun som finns på södra delen av Öland. Nu lärde du dig något nytt kanske?) Jag kandiderar för Folkpartiet i Mörbylånga kommun så jag tänkte det var bäst att beta av Berne samt andra i Mörbylånga kommun först av alla. Tanken är att vi ska intervjua en salig blandning, men framförallt visa att vi har ett intresse för hela Kalmar län. Vi kommer därmed att intervjua representanter från hela Kalmar län, men också experter inom olika politiska områden. 



Av Torbjörn S. Brandhill - 26 november 2013 22:30


Jämställdheten tas upp i Almedalen med Ebba Busch (KD) och Gudrun Schyman (FI). De diskuterar  det tal som Jimmie Åkesson höll i Almedalen, de diskuterar kvotering till bolagstyrelser m.m

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 november 2013 12:20

     

Min hälsning idag angående att jag blivit vald till distriktsordförande för LUF Kalmar: Jag vill tacka för ett riktigt intressant och bra årsmöte idag. Jag vill tacka för förtroendet som distriktsordförande. Det är mycket hedrande. LUF Kalmar har idag en styrelse som består av fyra personer istället för två som det var tidigare. (En ökning med 100 %) ;) Det ska bli mycket intressant och kul att arbeta tillsammans för ett liberalare Kalmar/Sverige. Det var kul att träffa Ronja Ismail, John Torbjörnsson, Josefine Temrell, Pontus Ydström och Kent Pettersson idag under årsmötet m.m =) Det är väldigt kul att bli vald till distriktsordförande och det finns en iver hos mig om att komma igång med att utveckla LUF Kalmar.


Är du under 35, bor i Kalmar län och är intresserad av politik så tycker jag att du absolut ska bli medlem på: http://www.luf.se/ Vi i LUF står upp för liberala värden som personlig integritet, yttrandefrihet, rörelsefrihet, åsiktsfrihet m.m Blir du medlem så ses vi och hörs. Är du intresserad men inte vet om du vill bli medlem ännu så kan du maila mig på: zeulots@hotmail.com Ha det bra. Nu ska Torbjörn S. Brandhill "Farbror Blå" ta det lite helgledigt. - Hälsningar Farbror Blå


#Folkpartiet #LUF #LUF_Kalmar #svpol #Politik #FarbrorBlå 

Av Torbjörn S. Brandhill - 23 november 2013 12:14

Jag bjuder på lite klassisk sång. Det är inte den bästa inspelningen, men helt okej för att publiceras här. Låten/Stycket är "En fågelfångare som jag" av Mozart. Jag tänkte att det inte är så ofta som jag bjuder på klassisk sång/musik. #musik #klassisk #Mozart


Av Torbjörn S. Brandhill - 21 november 2013 17:37

Nu är debatten om betygssystemet gjord, där jag representerade LUF Kalmar. Det är nervöst när man gör något för första gången. Jag har aldrig varit med i något radioprogram. Det visade sig dock att det inte kommer att sändas, vilket är lite tråkigt men det var trevligt samt bra träning inför valrörelsen. Om du vill vara med och hjälpa LUF Kalmar under valrörelsen så kan du bli medlem här: www.luf.se/


- Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 19 november 2013 19:15

Att motion är bra kan nog de flesta hålla med om och mitt mål är att gå 1.5 mil i veckan från och med nu fram till jul. Det handlar om att jag ska må bra och att jag själv inte ska behöva känna några kval när det gäller motion. När man är student blir det per automatik mycket stillasittande och det vet vi inte är nyttigt. Man kan antingen strunta i det eller göra någonting åt det. Jag gör så att jag bloggar om det så att det är svårare att avvika från sitt löfte. På bloggen blir det en liten pling när jag har gått min promenad/sprungit min runda.

Vad är aktuellt när det gäller politiken? Jo, på fredag klockan 11:00 är det årsmöte för Luf Kalmar, då Ronja Ismail (riksdagskandidat Kalmar län) och Josefine Temrell (Luf:s miljöpolitiska samt feministiska talesperson) kommer att tala. Det ska bli mycket intressant och spännande med en ny styrelse i Luf Kalmar. Jag är för övrigt också riksdagskandidat. (Finns med på listan för Folkpartiet i Kalmar län)

Här är tre "gamla" klipp med mig om Beatrice Ask: Det kommer att komma nya videor efter årsmötet. (Jag är tilltänkt distriktsordförande för LUF Kalmar nämligen) 

Detta är viktig kritik som jag har emot alliansregeringen. Det är en fråga som jag kommer att driva om jag hamnar i riksdagen.


- Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 17 november 2013 01:52

Jag hatar dig så mycket
 
Jag hatar dig så mycket
Jag hatar det du har kvar
Jag hatar hur du än är kvar
Jag hatar att du är svag 
Jag hatar att du inte bryr dig
Jag hatar att ingen behöver dig
Jag hatar att du skiter i andra
Jag hatar att du inte förstår bättre
Jag hatar att du inte mår bättre
Jag hatar att ständigt hata dig
Jag hatar att ingen vill ha dig
Jag hatar att alla utnyttjar dig
Jag hatar att andra vill skjuta dig
Jag hatar att du inte är bra
Jag hatar att du är så misslyckad
Jag hatar att du inte svarar mig
Jag hatar att ingen svarar mig genom dig
Jag hatar dig så jävla mycket
Jag hatar dig så mycket
Jag hatar dig
Jag hatar dig
Jag hatar
Jag hatar
Jag hatar

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se