Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under maj 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:35


3. Makedonien (Lozano & Esma – Pred da se razdeni)


Martin: Betyg: 0. Det är ett konstigt och obegripligt ihopplockad låt. Börjar rätt ok som ballad med Balkan toner, men sen sticker det ut åt fel håll. Känns inte som ett helt genomtänkt bidrag från början och är inte säker på om Europa kommer ta dem i deras armar. (0 points)


Farbror Blå: Betyg: 0 En kvinnlig sjungande Buddha stönar en massa på scen tillsammans med en menlös ung kille utan utstrålning. Han sjunger bra, men det spelar ingen roll hur bra du sjunger om du inte kan attrahera publiken. (0 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:32


2. San Marino (Valentina Monetta – Crisalide (Vola)


Martin : Betyg: 3. Tjejen som skämde ut sig med fjolårets skämtbidrag ”Facebook-låten” får en andra chans här med en fin ballad som går i up-tempo på slutet. Denna gång är låten helt på italienska och det är landets starkaste bidrag någonsin. Det som talar emot henne är fjolårets deltagande. (3 points)


Farbror Blå Betyg: 4. San Marino skickar en passionerad ballad på Europas vackraste språk. Ralph Siegel lovade Valentina efter fiaskot förra året att han skulle skriva ett mästerverk till henne. (Det var fiaskodåligt, men hon fick ändå San Marinos bästa placering hittills) Resultatet har vi nu framför oss. Kan du inte skicka en sådan här låt till mig? Det finns ett orosmoln och det är livesången. Sångtekniskt är det väldigt svårt att ändra i tempo, men sitter det live kan detta bli en topp 7 placering i finalen. Det borde definitivt bli San Marinos bästa placering någonsin i Eurovision. (4 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 12 maj 2013 20:27


1. Lettland (PeR – Here We Go)


Martin: Betyg: 2. En vanlig pojkbandslåt som har en bra refräng men annars är helt ok att lyssna. (2 points)

 

Farbror Blå Betyg: 1. En tråkig låt helt fri från passion. Det finns inget speciellt med den här låten. Sången, musiken, scenshowen, allt är undermåligt. (1 point)

Av Torbjörn S. Brandhill - 11 maj 2013 20:09

LandFarbror BlåMartin TotaltPlacering
 1. Österrike *   2   2      4     6
2. Estland   1   1   2    13
3. Slovenien*   2   3   5     4
4. Kroatien   1   2   3     8
5.Danmark*   4   3   7     2
6.Ryssland*   2   2   4     6
7.Ukraina*   2   1   3     8
8.Nederländerna*   3   2   5     4
9.Montenegro   1   1   2    13
10. Litauen   0   0   0    15
11.Vitryssland   0   0   0    15
12.Moldavien*   2   1   3     8
13.Irland*   2   1   3     8
14.Cypern*   4   3   7     2
15.Belgien*   4   4   8     1
16.Serbien*   2   1   3     8
* = final  32  27  

Imorgon kommer semifinal 2. - Hälsningar Farbror Blå 




Av Torbjörn S. Brandhill - 10 maj 2013 17:46

Är det något rätt eller fel när man lyckas träffa på fem personer som man känner under loppet av 5 minuter. Fredagar, alltså... - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 8 maj 2013 15:22

Jag fick reklam av Svenskarnas parti för några dagar sedan. Vad tycks? Jag blev riktigt chockad när jag förstod vad det var jag hade fått. De lanserar sin politik genom att varna oss för Reinfeldts politik. "Vill du slippa jobba till 75? Rösta på oss" - står det. Är det folk som går på det här.? Intressant försök, men bättre försök nästa gång svenskarnas parti. Ni kan prova att inte sno det orangea kuvertet nästa gång. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 7 maj 2013 20:58

Äntligen, fungerar iphonen som den ska igen eller snarare äntligen kom laddaren som jag har väntat på. Nu kan jag börja blogga och twittra från iphonen igen. Igår var en fantastisk dag, laddaren kom och jag gick tillbaka onsdagens tenta. Tentan givk jättebra. Ha det bra alla så hörs vi imorgon. - Hälsningar Farbror Blå

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:27


16. Serbien (Moje 3 – Ljubav je svuda)


Martin: Betyg: 1. En tjejgrupp som försöker sjunga en dance låt på ett lättköpt sätt och det låter inte bra alls. Finns ingen själ i låten och sjunger man lalalala, visar prov att det är bara utfyllnad över en dålig låt. Nej, förra året hade Serbien större chans att vinna tävlingen än i år. (1 point)


Farbror Blå: Betyg: 2 Tre unga tjejer sjunger en mycket märklig och tillintetsägande club-låt. Deras röster är inte särskilt inspirerande, utan de blir snarare tröttsamma efter ett tag. Frågan är om de kan prestera på scenen, de visar inte det i videon i alla fall. De måste stylas om och ha bättre scennärvaro. Låten i sig och deras röster räcker inte för att hålla uppe framträdandet. Just nu kan jag inte och jag vill inte ge mer än 2 poäng. (2 points)


Detta är sista bidraget i Semifinal 1. Nu ska jag titta på partiledardebatten - Hälsningar Farbror Blå

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se