Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under maj 2013

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:24


15. Belgien (Roberto Bellarosa – Love Kills)


Martin: Betyg: 4. Årets modernaste och mest medryckande poplåt i tävlingen och funkar det live med show och sången kan det räcka långt. (4 points)


Farbror Blå: Betyg: 4 Jag tycker att detta är en intressant, modern poplåt som bygger snyggt. Här är livesången ett orosmoln, men sätter han det live kan detta vara en vinnarkandidat. Låten är inte värd mer än 4 poäng, eftersom det känns som om jag har hört den förut. Jag gillar stuket och framför allt hur låten bygger i refrängen. (4 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:21


14. Cypern (Despina Olympiou – An Me Thimáse)


Martin: Betyg: 3. Landet som har ekonomisk kris bjuder här på en ganska behaglig ballad och den kan bli en liten överraskning i tävlingen. Finns lite potential i den och final borde det bli. (3 points)


Farbror Blå: Betyg: 4. Harmonin är mycket härlig i låten och det är en bra ballad. Jag vet inte vad hon sjunger om, men det är mycket stämningsfullt och vackert. Frågan är hur väl det går live. Kan de förmedla detta live? Efter att ha sett liveframträdandet måste jag säga att det håller. Hon sjunger bra live och det är en härlig sofistikerad känsla i låten. Den är värd minst tre av ren kvalité. 4 är den värd. (4 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:18


13. Irland (Ryan Dolan – Only Love Survives)


Martin: Betyg: 1. En club house som bygger sig upp men har ingen själ och sångaren har ingen kraft eller röständring i sången som bär låten. Känns bara överdriven och det går inte hem hos mig, men kanske gör den på dansgolvet på Irland. (1 point)


Farbror Blå: Betyg: 2 Det finns en kritiskpunkt när det gäller den här låten och det är sången. Sångaren gör inte den här låten särskilt bra live, men låten i sig tycker jag är bra. Det är något överdrivet i videon med töntiga hjärtan och texten är inte särskilt passionerad, men det finns ändå något i låten. Möjligen är det forumet som gör det. (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:14


12. Moldavien (Aliona Moon – O Mie)


Martin: Betyg: 1. En ballad som har en väldigt konstig refräng som hoppar runt och inte vill greppa tag om en. Även om hon sjunger bra, är låten inte tillräckligt bra för att få en intresserad av den. (1 point)


Farbror Blå: Betyg: 2. En obegriplig, men ändå intressant komposition skickar Moldavien. En duktig sångerska med rolig utstyrsel och svag låt. Låten ger ungefär samma känsla som man fick av Litauen 2012, fin röst men låten håller inte måttet. Det känns precis som om man väntar på att någonting häftigt ska hända. Jag kan bespara er tid: Det händer inget häftigt. Det enda häftiga som händer är att färgen på klänningen byter färg... (2 points)

Av Torbjörn S. Brandhill - 5 maj 2013 20:06


11. Vitryssland (Alyona Lanskaya – Solayoh)


Martin: Betyg: 0. En tråkig r’n’b samba pop-låt som är tråkig och sångaren vill vara Vitrysslands svar på Britney Spears men jag köper det inte. Kanske kan showen rädda låten, men annars är den meningslös. (0 points)


Farbror Blå: Betyg: 0. Varför bytte ni låt? Rhythm of Love var en mycket bättre låt! Först hoppar hon runt och beter sig som en galning på scen. Sedan är låten ett tråkigt och pinsamt försök att göra något intressant av gamla idéer. Det här är ett beprövat koncept som aldrig kommer att fungera i den här urvattnade tappningen. Varken sångerskan eller låten håller måttet. (0 points) 


 Nu är det partiledardebatt i Agenda. =) 

Av Torbjörn S. Brandhill - 1 maj 2013 17:51

"Det är inte ett mirakel bara för att jag inte kan förklara vad som har hänt." - Farbror Blå

Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se