Farbror Blå * Brandhill

Alla inlägg under maj 2014

Av Torbjörn S. Brandhill - 6 maj 2014 14:24



"Torbjörn S Brandhill är distriktsordförande i Liberala ungdomsförbundet i Kalmar som utsatts för övergrepp och lyssna på samtal med Lisa Wallin, utredare på Brottsförebyggande rådet, BRÅ." 




Hör mig prata om hat och hot som jag har utsatts för: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5853654 - Hälsningar Farbror Blå



Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 22:45


Tyskland - (Elaiza - Is It Right) 


Martin: Betyg 0. Tyskland borde ha skickat Unheilig istället som kom tvåa och hade en mycket bättre låt. Detta är bara trams och inget som kommer att gå hem i Europa, tror jag… Enligt mig är detta det svagaste bidraget som Tyskland har skickat på länge och det får en stor nolla från mig. (0 points)


Farbror Blå: Betyg 1. En kringresande cirkus låter detta som. Sångerskan gnyr när hon sjunger vilket är väldigt irriterande. Hur tänkte Tyskland här? Det är en låt i alla fall och därför ger jag en etta.  (1 point)


Jörgen: Betyg 0. Detta är så otroligt dåligt.Jag orkar knappt inte med. Tråkigt att avsluta med en nolla, men det är precis vad den är värd. (0 points)


Det var sista bidraget. Imorgon kommer det en resultattabell från semifinal 1 och 2. På tisdag publiceras en lista med de tio som vi tycker ska gå vidare till final m.m Det följs upp med våra topp-5 och de som är våra botten-5. 


Totalt: 1p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 15:38


Storbritannien - (Molly Smitten-Downes - Children of the Universe) 


Martin: Betyg 1. Jag tror att den floppar. Det kommer att gå lika illa som förra året. (1 point)


Farbror Blå: Betyg 5. Äntligen Storbritannien! En riktigt bra låt med edge som bygger fantastiskt snyggt. Storbritannien får gärna vinna för mig. Molly träffar mig mitt i hjärtat med detta bidrag. Jag hoppas att du sätter det live. Orosmolnet är sångerskan som inte är den säkraste. Den osäkerhet som jag ser i videon måste bort. Jag tror på dig Molly. (5 points) 


Jörgen: Betyg 3. Det är ingen dålig låt men scenframträdandet är stelt. Det blir ändå en trea. (3 points)


Totalt: 9p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 15:30



Spanien - (Ruth Lorenzo - Dancing In The Rain) 


Martin: Betyg 2. En tvåa verkligen. Det kan bli bättre live men tror inte att det håller live. (2 points)


Farbror Blå: Betyg 2. Balladen bygger snyggt och man är säker på att sångerskan kommer att klara av låten. Det känns tryggt. Texten är lite ointressant, samtidigt som sången gifter sig snyggt med musiken. Det är lite väl likt deras låt från 2012. Det kan växa live, men också mördas live. Lycka till Spanien. =) (2 points)


Jörgen: Betyg 2. Varför sjöng hon på spanska? Det blir en tvåa. 2p


Totalt: 6p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 15:22



Italien - (Emma Marrone - La Mia Cittā) 


Martin: Betyg 0. Vem kom på den här idén? (0 points)


Farbror Blå: Betyg 0. Italien skickar fullständigt menlös rock. Jag har hört tillräckligt efter bara 2 minuter. Det Italienska språket tillför ingenting i den här låten. Hon hade lika gärna sjungit på engelska. (0 points) 


Jörgen: Betyg 0. En nolla! (0 points) 


Totalt: 0p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 15:17


Frankrike - (Twin Twin - Moustache) 


Martin: Betyg 0. Fy vilken skitlåt. (0 points)


Farbror Blå: Betyg 0. Uppfriskande att Frankrike skickar något sådant här. Men vad dåligt. Töntigt och vad har detta med mustascher att göra? Jag tackar nej till både mustascher och den här låten. Riktigt skräp. (0 points)


Jörgen: Betyg 0. Riktig skärpmusik. (0 points)


Totalt: 0p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 3 maj 2014 15:12



Danmark - (Basim - Cliché Love Song) 


Martin: Betyg 2. Bruno Mars-låt som ändå ger en del glädje. En stark tvåa. (2 points)


Farbror Blå: Betyg 2. Detta är ett plagiat på ett plagiat vilket är lustigt. Låten är inget vidare egentligen. De gör en show med lite charm och det kan räcka ganska långt. En tvåa är max vad jag kan sträcka mig till. (2 points) 


Jörgen: Betyg 4. Jag tror den här kan vinna alltihop. Det är bra gång och folk kommer troligtvis att gilla detta. Den får en fyra. Låten spelas nog direkt på radion efter tävlingen. (4 points) 


Totalt: 8p

 

 

#Eurovision #ESC2014

#JoinUs

Av Torbjörn S. Brandhill - 2 maj 2014 15:19




Fråga mig

100 besvarade frågor

Omröstning

Vet du vad en frivilligcentral är?
 Ja
 Nej

Bidra till bloggen

Alla bidrag är välkomna. Bloggen lyfter civilsamhället och frivilligt socialt arbete mer och andra politiska frågor. Alla pengar går till att bygga upp bloggen och annat för att lyfta politiska frågor. Det kan gälla Ulricehamns kommun eller riksfrågor. 

 

Swisha till: 070-2870484

Det här är jag

     

Get to know be better-video på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=AdMJjhuhHDQ&list=UUswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag gör videor på svenska, engelska och tyska. I mina videor på svenska heter jag "Farbror Blå" och i de på engelska samt tyska heter jag "Brandhill". Alla mina videor på tyska har undertexter på svenska så om du inte kan tyska är det inte något problem. Här är min youtube-kanal: 

https://www.youtube.com/channel/UCswujfiyq_atByqT7QIqTEA

 

Jag är 26 år och politiskt aktiv i Liberalerna, har en populär blogg samt youtube-kanal med över 400 000 views, spelar piano, sjunger m.m.

 

Har varit distriktsordförande för LUF Kalmar och suttit som ersättare i en del lokala styrelser i Liberalerna tidigare Folkpartiet Liberalerna. 

 

Är intresserad av livet och allt som har med livet att göra. Poesi har alltid varit en stor del av mitt liv och på poeter.se delar jag med mig av mina dikter. Jag har pluggat internationella samhällsstudier på Linnéuniversitetet i Kalmar och har därmed läst idéhistoria, statsvetenskap, internationella samhällsstudier m.m. Jag var erasmusstudent i Bremen/Tyskland. I Tyskland pluggade jag statsvetenskap, engelska och tyska. (Terminen i Tyskland var under förra hösten)  Är hemma i Sverige nu och har en fil.kand. i statsvetenskap. Idag pluggar jag offentlig förvaltning, ledning och styrning på Göteborgs Universitet. 

 

Har du frågor, tankar eller något liknande till mig är det välkommet med kommentarer samt förslag om vilka typer av videor som jag ska göra m.m.

 

Politik: Talesperson för en realistisk och genomtänkt syn på politik. Jag älskar att diskutera och försöker göra mig involverad i politiken genom att diskutera frågor via flera olika synvinklar. Jag brinner för de mänskliga rättigheterna.  

 

Här är ett klipp från min tv-debut. Det var under valrörelsen i februari-månad 2014. (Om jag minns rätt)   

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7dAJEdAnE 

 

Här är jag med i radion: 

P4 Kalmar - Debatt om vilka frågor som är de viktigaste ungdomsfrågorna: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5889187 

 

I P3 om hot som jag fått som politiker och ordförande i LUF Kalmar: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspxprogramid=1646&artikel=5853654

Sök i bloggen

Translate my blog

Besökare

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Ranka blogg

bloggtopplista free counters
Free counters Affärsverksamhet bloggar Blogg listad på Bloggtoppen.se Twingly BlogRank PageRank bloggar Blogglista.se Kvalitetskatalog.se